Apie negabaritinių krovinių ateities perspektyvas Lietuvoje

sunkiasvoriu kroviniu pervezimasPietų Baltijos regione kiekvienais metais yra išduodama daugiau nei 60 000 leidimų gabenti negabaritinius krovinius. Šis skaičius vis didėja dėl energetikos projektų statybos modernizavimo vystymosi. Todėl dauguma šalių ėmėsi tam tikrų priemonių, kad negabaritinių krovinių gabenimas būtų kuo sklandesnis ir greitesnis.

Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas kartu su partneriais iš Švedijos ir Vokietijos įgyvendino projektą, kuriuo siekiama pagerinti krovinių gabenimą pietiniame Baltijos regione. Daugiausia atstovų buvo iš Lietuvos, todėl projekto pavadinimas buvo „Negabaritinių krovinių pervežimas Klaipėda“. Kiekviena šalis turi skirtingus įstatymus, todėl nenuostabu, kad dėl biurokratinių kliūčių krovinių gabenimas dažnai tampa labai sudėtingų procesu.

Projekto tikslas yra gauti daug informacijos apie pietinio Baltijos regiono transportą – struktūrizuotus maršrutų žemėlapius, skirtingų šalių įstatymus ir leidimų išdavimus. Tikėtina, kad surinkta informacija palengvins ir pagreitins vežėjų darbą.

Buvo vykdomi tarptautiniai susitikimai, kurių metu verslininkai dalinosi patirtimi Taip pat buvo galimybė ir susirasti kitų verslo partnerių projektų. Sunkiasvorių krovinių pervežimas buvo potencialiai analizuojamas mokymų metu.

Verta paminėti, kad Lietuvoje yra planuojama statyti Visagino atominę elektrinę. Projekto inžinieriai sako, kad Lietuvoje bus pirmą kartą transportuojamas toks didelis kiekis krovinių (apie 1000 tonų negabaritinių krovinių, kurių ilgis daugiau nei 20 metrų ir 4-9 metrai ilgio ir pločio). Tai rekordinis kiekis Lietuvoje, nes kol kas buvo vežami tik kiek daugiau nei 500 tonų kroviniai.

Yra labai svarbu pasirinkti didelę patirtį ir tinkamą įrangą turinčią negabaritinių krovinių pervežimo bendrovę. Sunkiasvoriams kroviniams reikia visiškai kitokios įrangos nei paprastiems.Negabaritinių krovinių gabenimas yra labai sudėtingas procesas, kuris reikalauja itin kruopštaus planavimo. Reikia kurti ypatingus komunikacijos planus, kuriais siekiama užtikrinti kelių infrastruktūros plėtrą. Po to yra ruošiami maršrutai. Jei visi darbai bus atliekami, atsižvelgiant ir į vystymosi galimybes pramonės zonoje, tuomet Lietuvos regionas taps tikrai patrauklesniu potencialiems investuotojams.

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *