Vasarinės padangos ir jų raštai

vasarinės padangosAutomobilio teikiamus privalumus įvertiname kiekvieną dieną, nes jis mus nugabena į bet kurį pasaulio kampelį, jei užtenka finansų kurui ir kitoms išlaidoms. Drąsioms ilgoms kelionėm ryžtis gali ne kiekvienas, bet atsargumo reikia ir trumpoje kelionėje, kad ir iki parduotuvės. Techniškai netvarkingas automobilis gali užsiožiuoti kada užsimanys, todėl reikia laiku atlikti diagnostines patikras bei laiku keisti automobilio padangas. Žinoma, padangose reikia palaikyti ir atitinkamą slėgį, bet apie tai pakalbėsime vėliau. Padangų keitimo laikotarpį vairuotojams nurodo įstatymas, kuris būna įtrauktas ir kaip vienas iš klausimų KET testuose. Padangos keičiamos sezoniškai arba joms susidėvėjus. Yra kelios rūšys: universalios, žieminės ir vasarinės padangos. Šiame straipsnyje daugiau dėmesio skirsime vasarinėms padangoms, nes po truputį artėja šiltasis metų laikas.

Kai kurie galvoja, kad svarbu padangas keisti tik šaltajam sezonui, kai gausu sniego ir ledo, bet taip mąstyti yra neprotinga. Juk skirtingos padangos turi skirtingas savybes. Skiriasi padangų protektorius, sukibimas su kelio danga, jų ilgaamžiškumas. Turėkite omenyje, kad šlapia kelio danga kartais gali būti net slidesnė už ledą… Tad kaip teisingai pasirinkti vasarines padangas, kad kitiems netektų mūsų kaulelių rinkti nuo asfalto po auto įvykio?

Vasarinių padangų neatstos jokios kitos, nes tik jos pritaikytos būtent vasarai, kaip jau matyti iš pačio pavadinimo. Vasarinės padangos gaminamos iš kietesnio gumos mišinio, kuris daug atsparesnis karščiui nei žieminės padangos. M+S padangos karštuoju metu turi prastą sukibimą su keliu, greitą nusidėvėjimą ir kuria pasipriešinimą riedėjimui. Pastarasis faktorius ryškiai padidina kuro sąnaudas, o tai vairuotojui nenaudinga. Vasarinės padangos kuriamos su tokiais raštais, kurie turi ypač gerą sukibimą su keliu. Galimas protektorių raštas: simetrinis, asimetrinis ir kryptinis. Kiekvienas jų turi savitas technines savybes, svarbias stabdymui, vairavimo greičiui ir tuo pačiu saugumui. Tik tinkamai parinktos padangos garantuoja komfortabilų vairavimą ir saugumą kelyje. Bet grįžkime prie vasarinės padangos raštų…

Vasarinės padangos simetriniu protektoriaus raštu yra pačios paprasčiausios ir seniausiai žinomos. Jos pasižymi vidutiniu sukibimu važiuojant sausu asfaltu bei darant posūkius. Svarbiausia šių padangų savybė – jos yra gana tylios ir yra patenkinamos ne tik ant sausos, bet ir ant šlapios kelio dangos.

Kitas protektoriaus raštas – kryptinis. Toks raštas pasižymi greitu vandens išstūmimu iš protektoriaus. Tai yra labai svarbi savybė, kuri padeda vairuoti šlapiu keliu lietui lyjant ar jam neseniai pasibaigus. Jos yra gana stabilios važiuojant dideliu greičiu, tai aktualu mėgstantiems skrieti autostrada ar tuščiais nuošaliais keliais, kuriuose sutikti kitą pravažiuojantį automobilį nėra jokių šansų. Kryptinės padangos turi ir neigiamų požymių, tokių kaip keliamas triukšmas. Žinotina, kad šios padangos dažniau nudyla netolygiai, tačiau to kaltė daugiau yra ne dėl pačio rašto, o dėl netvarkingos mašinos pakabos elementų arba pernelyg didelio „draskymosi“ gatvėse.

Asimetrinis padangų raštas lyginant su kitais yra vienas naujesnių. Kaip vieną jo teigiamų požymių įvardintume minimaliai keliamą triukšmą. Nuo kitų šios vasarinės padangos skiriasi tuo, kad jos į kelio paviršių remiasi visu savo pločiu. Tai daro didelę įtaką tolygiam padangų protektoriaus nusidėvėjimui bei garantuoja, kad posūkiuose išliks stabilumas. Neigiamas asimetrinių padangų bruožas – jos yra silpnesnio sukibimo ant šlapio kelio.

Žinome, kad automobilis yra ne mažiau išrankus nei jo šeimininkas, tad vairuotojui neretai reikia pagalbos.

Jei perskaitę visą pateiktą informaciją vis dar nežinote, kurios vasarinės padangos labiausiai atitiktų jūsų vairavimo stilių, pasitarkite su pardavimų konsultantu, kuris padės šiuo klausimu.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *